Oh oh oh before I start, masuk ni dah kali ke berapa tah I buat, delete and buat blog and delete lagi blog I tu. Mesti korang fikir, ape kejadahnye la kan dah buat but then delete pulak. OK. Reason I delete my previous blog sebab I dah janji to myself taknak sedih-sedih or emo lagi pasal perkara yg lepas. Yelah, konon nye let bygone be bygone gitu la. Bak kata seseorang – sketch the future. Tapi malangnye I'm not a good artist, I'm sucks at drawings. So hell la nak sketch future ke ape.
Ok sekarang ni I nak cakap I dah buang jauh-jauh kesedihan yg lepas-lepas tu. Tapi tipu la if I said that I totally dah move on or get over it. Let's just say yang I like to take it slow tho it's painful. Ceh gaya macam putus cinta je padahal putus kawan. Oh ok chop chop, I think it's ok to TALK about this as long as I don't get carried away or emotional sedeh tak tentu hala kan? Kan? Kan?
Ok baik I cerita pasal life I. Now I dah masuk 3rd semester kat sini. So kira I dah hampir boleh adapt to lifestyle here, I kata almost ok…almost. Tapi honestly life isn't good here and most probably will never be. Tsk, tsk. Ish, belum ape-ape dah jadi pessimist. Oh masa Nursery Rhymes haritu I jadi emcee...again. But this time kes bagitau last minute pastu cam demi tolong kawan. Kiranya masuk ni dah 2 kali I jadi emcee utk event yang menggunakan Bahasa Inggeris. Ingat I suka ke? Tak langsung. Rimas, leceh tapi takpe la, dah lepas and niat I mmg nak tolong kawan. Cakap pasal BI, I rasa I nak ubah selera. Kalau before this entry I kat blog 80% adalah dalam BI tapi untuk blog baru ni I rasa nak kurangkan kepada 40-50% je. Bukan apa, I know bila tulis in English memang boleh sharpen my writing skills tapi tah tiba-tiba rasa nak makeover seluruh hidup I. Bukan la sampai nak buang segala kebiasaan, tapi tah la maybe a bit changes can help me go a long way.
Tahun baru ni I takde la nak beriye buat 'New Year Resolution' punya list la kejadah. Azam I tahun ni simple je. I just want to be a better daughter to my parents, a better sister to my sibs, better Acik to all my nieces and nephews, a better friend to those who befriend with me, a better student and most importantly a better hamba Allah – InshaAllah.
Actually there's lotsa stuff I nak share but the clock is ticking and maybe I'll continue some other day in another entry. Till then, see ya~


0 comments:
Post a Comment